Facebook verlaagt verwachtingen voor slimme Ray-Ban-bril

Facebook-CFO David Wehner heeft deze week meer verteld over de slimme Ray-Ban-bril waar het bedrijf achter de schermen aan werkt. We moeten niet te veel verwachten van het product, zo luidt de boodschap.
facebook geheime afspraken google
Facebook app. © Lobo Studio Hamburg/Pixabay

De Facebook-CFO doet die uitspraak tijdens een praatje op de Morgan Stanley Technology, Media and Telecom Conference. “Het eerste product dat we binnen die categorie aankondigen zal niet in de buurt komen bij hetgeen we uiteindelijk uit willen komen”, zo zegt de topman. Wel benadrukt Wehner dat het gaat om de slimme bril die in samenwerking met Ray-Ban gemaakt wordt.

Slimme bril van Facebook

Facebook kondigde het product eerder in september 2020 aan. Destijds gaf de socialmediagigant geen details over de bril en zijn eventuele mogelijkheden. Het enige dat het bedrijf erover gezegd heeft destijds is dat die slimme bril in 2021 op de markt verschijnt.

facebook verkoop telefoonnummers gebruikers
Facebook icon. © Brett Jordan / Unsplash

CEO Mark Zuckerberg zei daar destijds over dat dit “een grote mijlpaal wordt en het begin van het integreren van de kerntechnologieën”. Het is de bedoeling dat de bril een regulier design krijgt, waardoor mensen hem ook daadwerkelijk willen gebruiken.

Ondertussen werken ook Google, Apple, Microsoft en Amazon aan hun eigen slimme brillen, elk met hun eigen mogelijkheden (en waarschijnlijk ook persoonlijke assistenten). Het gaat dan om brillen met augmented reality (letterlijk vertaald: verbeterde realiteit) aan boord. Daarmee wordt er een digitale laag aan de echte wereld toegevoegd voor iemand met zo’n bril op. Dit moet de volgende grote doorbraak in techland gaan worden.

Gezichtsherkenning

Eerder liet Andrew Bosworth, verantwoordelijk voor hardware bij Facebook, al weten dat de slimme bril mogelijk voorzien wordt van gezichtsherkenning. Dit gebeurt echter alleen wanneer potentiële gebruikers dat ook echt willen. Ook werd er nogmaals benadruk dat de bril in 2021 verschijnt.


Meld je aan voor onze nieuwsbrief!

Na het inschrijven sturen we je een bevestiging via de e-mail. Deze kan in je spambox belanden


Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Related Posts